Life is better at the beach - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Leonie Jong - WaarBenJij.nu Life is better at the beach - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Leonie Jong - WaarBenJij.nu

Life is better at the beach

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 Mei 2015 | Sri Lanka, Galle

Na een aantal dagen stilte, hier weer een berichtje vanuit het zonnige Sri Lanka!

Er gebeurd elke dag zoveel dat ik wel 10 blogs per dag kan schrijven, over de geuren, uitzichten, smaken en belevenissen, maar dan wordt het zo langdradig dus ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden ;).

We zijn alweer zes dagen geleden vertrokken vanuit Nederland en de tijd vliegt (dat is altijd een heel goed teken)! We hebben na het vertrek uit Brussel nog geen enkele Nederlander gezien, heel grappig om eens mee te maken ;). Er zijn wel enkele andere toeristen, maar het zijn er erg weinig, we worden dan ook behandeld alsof we van goud gemaakt zijn en iedereen wil een praatje maken. Op het begin dacht ik nog dat iedereen ons wilde beroven, iets wilde verkopen of mee naar het hotel wilde, maar wat blijkt, de mensen zijn hier gewoon echt heeeeel erg aardig! Iedereen lacht ook zo leuk :)

Zaterdag nadat we onze jetlag weg hadden geslapen zijn we met de trein naar Galle (onze stage/verbijfplaats) vertrokken en dat was een heel avontuur! Rosanne was ergens een coupe ingesprongen en haar backpack kwam letterlijk uit de trein, ik dacht daar pas ik nooit meer bij, maar wat bleek, de trein duwers duwde mij er gewoon in en gingen zelf ook nog 2 uur lang aan de trein hangen, een soort natuurlijke deur. We snapte al snel waarom ze daar gingen hangen want het was stampens vol en BLOEDheet in de trein. De foto's zeggen genoeg ;). Er ging trouwens ook een hele markt door de trein, geen idee hoe ze het voor elkaar kregen, maar als 'anaanaasssi' meneer langs kwam viel ik bijna uit de trein. Lang leven deurhangers!

Eenmaal in ons appartement aangekomen hebben we de spullen uitgepakt en de andere medische studenten leren kennen, super aardige mensen uit Engeland, Oostenrijk en Duitsland. We vielen meteen met onze neus in de boter, want het bleek groot feest te zijn! De geboorte van Buddha en de dag na de geboorte van Buddha werden uitgebreid gevierd (soort eerste en tweede kerstdag). Dit betekende overal lichtjes, versieringen en gratis eten op straat voor iedereen in het dorp en dat hebben we geweten! We hebben heerlijke curry's gegeten met onze handen (waar we niet zo goed in zijn, aangezien we door alle buren werden uitgelachen...) en genoten van alle indrukken.

Gisteren hebben we heerlijk uitgerust op het prachtige strand! Snorkelen, zwemmen en eindelijk wat verkoeling van de plakkerige hitte. Het zwemmen smaakte naar meer, want we hebben vandaag maar weer het strand opgezocht om dit keer te gaan golfsurfen! We kregen een prive leraar voor 2 uur, surfboard en uitrusting, verse kokosnoten en thee voor maar 10 euro per persoon! Na een kwartier konden we beide voor de eerste keer blijven staan op de surfboards en Rosanne deed zelfs een sprong met voetswitch zonder te vallen haha. Ik ben niet geheel ongeschonden uit de strijd gekomen want mijn ribben voelen gekeusd, knieen liggen open, snee onder mijn voet en levend verbrand, maar het was het zeker waard :) Aan het einde van de dag kreeg ik nog een huwelijksaanzoek van mijn surfleraar, heel vleiend maar heb het toch maar afgeslagen, ik heb mijn eigen snowboard leraar al in Nederland ;).

Vanavond hebben we cooking class gehad van de plaatselijke kok en eigenaar Kodi (= lees krokodil) van het huis waarin we slapen, heerlijke curry's leren maken, dat gaan we morgenavond maar eens oefenen!

Morgen is officieel de eerste stage dag! We zijn super benieuwd hoe het hier zal zijn. We hoorde van de andere studenten dat hier gewoon zwerfhonden in de operatie kamers lopen en dat hygiene hier niet bepaald hoog in het vaandel staat, we zullen het wel zien! Alles gaat hier toch nooit zoals gepland ;).

Liefs vanuit Galle!

ps. foto's volgen later

• 05 Mei 2015 - 23:12

Ronald 't Jong:

Hoe lieverd,

Wat een prachtige belevenis! Dit avontuur zal je nooit meer vergeten.

De eerste dagen zijn goed voor je geweest; lekker aclimatiseren en nu is het tijd om aan de slag te gaan

• 06 Mei 2015 - 21:21

Jennifer:

Wat een leuke verhalen Leonie !
    We volgen je avontuur! groeten vanuit Laren van Emine en ons :) en succes morgen!

• 18 Mei 2015 - 20:36

Annemarie:

Hey Leonie,

Bijzonder om mee te maken, maar een leuke start. Goed dat je nee gezegd hebt tegen je surfleraar ;-)
    Geniet van alles wat op je af komt de komende tijd!

• 20 Mei 2015 - 09:33

Rosanne:

Hee daar !

leuke verhalen hoor!! leuk om mee te lezen :)
    heel veel plezier nog daar!