Let's do this! - Reisverslag uit Bussum, Nederland van Leonie Jong - WaarBenJij.nu Let's do this! - Reisverslag uit Bussum, Nederland van Leonie Jong - WaarBenJij.nu

Let's do this!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 Maart 2015 | Nederland, Bussum

Nog 2.716.590 seconden, oftewel nog 32 dagen te gaan voordat ons grote avontuur naar Sri Lanka gaat beginnen! Samen met mijn lieve vriendin en klasgenoot Rosanne, zullen wij voor een maand naar Sri Lanka vertrekken om daar samen te gaan werken op de verloskamers van het Teaching Hospital Mahamodera in Galle, Sri Lanka (THMG). Na deze bijzondere stage zal Quartin naar Sri Lanka vliegen en zullen we samen nog drie weken gaan backpacken door de rest van Sri Lanka!

De voorbereidingen zijn al maanden in volle gang, maar worden steeds concreter. De vliegtickets zijn geboekt, de accommodatie (uiteraard met uitzicht op zee) is geregeld en de overload aan vaccinaties zijn gezet, malariapillen zijn ingeslagen en andere gevaren zijn besproken.

Nu is het wachten op een officiële “GO” van school voor het project dat we daar gaan doen en het regelen van een studenten visum. In de tussentijd worden de reisgidsen alvast doorgelezen en de inpaklijsten alvast gemaakt!

Voor de verloskundige geïnteresseerde onder ons, we gaan daar onderzoek doen naar het gebruik van het partogram door middel van observatielijsten en interviews. Er zijn ongeveer 500 bevallingen per maand en het is een ziekenhuis speciaal voor obstetrie en gynaecologie, heel bijzonder! Vrouwen bevallen “gezellig” samen op een zaal, kunnen geen ruggenprik of bewegingsvrijheid krijgen en mannen zijn niet welkom tijdens de bevalling (volgens mij mogen we blij zijn dat we zelf in Nederland wonen en mogen bevallen).

Wij hebben er onwijs veel zin in en zullen jullie hopelijk regelmatig op de hoogte houden van onze avonturen!

Subagaman!

• 29 Maart 2015 - 14:32

Inez:

spannend hoor

• 29 Maart 2015 - 17:53

Quincy:

Leuk, het aftellen is begonnen..spannend!

• 22 April 2015 - 19:02

Jacqueline Van Jole:

Ik wil heel graag alles van jullie volgen