Wij zijn getrouwd & gezinsuitbreiding! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Leonie Jong - WaarBenJij.nu Wij zijn getrouwd & gezinsuitbreiding! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Leonie Jong - WaarBenJij.nu

Wij zijn getrouwd & gezinsuitbreiding!

Door: Leonie & Quartin

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 Juni 2015 | Sri Lanka, Kandy

Ja jullie lezen het goed, hier in Sri Lanka zijn we zogenaamd getrouwd om ongemakkelijke situaties te vermijden, best leuk om Q eens mijn 'husband' te noemen ;). Tevens betalen we tegenwoordig voor drie personen in de bus, omdat onze backpacks zo groot zijn dat ze een extra stoel bezetten, oeps! Gelukkig kost een drie-urige busrit van 100 km maar een euro per persoon ;). Sorry pap&mam, nog geen kleinkinderen op komst.

Maandag zijn we naar een goedkoop, maar sfeervol hotelletje in Dambulla gegaan. Een prima bed, ventilator en douche, wat heb je verder nodig? Dat is tevens ons motto voor de rest van de kamers, we zijn er overdag toch nooit en zo houden we wat over voor bijzondere trips.

Dinsdag was het aapjes kijken 2.0. Ik ben al een maand op zoek naar aapjes en hier jatten ze gewoon je kokosnoot uit je handen, echte vrienden die apen. Maar van een afstand zijn ze wel heel lief! Daarna wilde we de beroemde Sigariya rots gaan beklimmen, maar dat was net een mierenhoop van locals die hetzelfde plan hadden. Toen zijn we de rots er tegenover (gratis) gaan beklimmen. Dat bleek een geweldige keus, want we hadden een prachtig uitzicht en er was geen vast pad dus lekker omhoog klauteren. Onderweg kwamen we enorme vlinders tegen, vogels in allerlei kleuren, eekhoorntjes en reptielen. Eenmaal boven waren wij zelf de aapjes geworden en wilde alle aanwezigen (een stuk of 40 in totaal) foto's op de berg maken samen met ons. Het leek alsof ze nog nooit een blanke hadden gezien! Ze vonden het in elk geval erg bijzonder, bijzonderder dan de echt apen.

Vlak langs de weg met de bus naar Trincomalee hebben we een groep wilde olifanten (ongeveer 15) gespot! Net een soort safari vanuit de bus, en dat voor 1 euro! Zoals de meeste wel weten zijn olifanten bijna heilig voor Quartin, dus hij was helemaal happy.

Aangekomen in het kustplaatsje Trincomalee was het voor de tweede keer volle maan feest (Poya). We zagen toen we aankwamen al een rij van minstens een halve kilometer (de rij van de droomvlucht in de Efteling op een zonnige zondag is er niets bij). Daar wilde we natuurlijk zelf ook even gaan kijken! Het werd georganiseerd door het plaatselijke leger wat resulteerde in een enorm feest met gratis eten voor iedereen, opgeschept door sterke mannen in leger outfit. Wij waren de enige toeristen en werden meteen uit de rij geplukt, want wij mochten niet wachten in de rij, maar meteen door naar het feest. Wel moesten we in ruil daarvoor poseren voor de plaatselijk pers, maar dat was uiteraard geen enkel probleem! De sfeer was erg gezellig en het eten heerlijk (maar pittig)!

Daarna gesetteld voor drie nachten in een heerlijk hutje op het prachtige strand bij Nilaveli, even relaxen op het strand. Ook hebben we nog wat cultuur gesnoven in een grote Hindoeïstische tempel, erg mooi!

Gister hebben we gesnorkeld op Pigeon Island en daar gesnorkeld met drie rif-haaien (grootste was 1,5 meter!) en een schildpad van ongeveer 1 meter. Deze schildpad zagen we doordat we met een gids nog even een stukje gingen snorkelen. Het lukte ons zelfs om de schildpad te aaien, super vet! Ook zagen wij heel veel enorme papagaai vissen en allerlei nemo visjes tussen het koraal :). Ondanks het t-shirt en factor 50 zijn we allebei verbrand dus besloten vanuit hier even de koelere bergen te bezoeken.

Vandaag dus weer een reisdag per bus (je ziet nog eens wat en de gesprekken met de locals zijn altijd inspirerend, gek of bijzonder!) en nu zijn we in het culturele en spirituele centrum van Sri Lanka, Kandy. Morgen gaan we een stadswandeling maken langs de botanische tuinen en het thee museum. Maandag reizen we via een spectaculaire treinreis door de bergen naar Ella met een 24 uur tussenstop in Hutton om de nachtelijke pelgrimstocht te volbrengen; het beklimmen van de Adams peak (maar een paar duizend treden, moet best lukken)!

• 06 Juni 2015 - 22:30

Inez:

Super leuk weer om te lezen, maarrrrrrrrr....... Laat me niet zo schrikken joh!!! Getrouwd en gezinsuitbreiding... Pffffff

• 07 Juni 2015 - 23:14

Ina Flipse:

Hallo Leonie en Quartin, wat fijn dat jullie nu weer samenzijn en zo beide kunt
    genieten van al die spannende avonturen. Wat hebben jullie een tempo zeg.
    Wij worden al moe , alleen al van het lezen en van het beklimmen van al die treden,
    daar beginnen we maar helemaal niet aan.
    We wensen jullie nog heel veel plezier samen en tot ziens. Opa en Oma Flipse.